18. 11. 2015
Energie & Doprava

17. listopadu 2015 se ve Schwandorfu konala společná odborná konference k výstavbě železničních tratí mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem. Evropský region Dunaj-Vltava na ní byl zastoupen svlastním informačním stánkem a nabízel informační materiály znalostní platformy Doprava.

Cílem akce ve Schwandorfu, které se zúčastnili přední představitelé z oblasti dopravy z Plzeňského kraje, bylo urychlit výstavbu a elektrifikaci železničního spojení mezi Mnichovem a Norimberkem přes Schwandorf resp. Furth im Wald do Plzně a Prahy. Obě tratě, t.j. trať z Norimberka přes Schwandorf do Prahy a trať z Mnichova přes Schwandorf do Prahy jsou již přihlášeny ve Spolkovém dopravním plánu. Obě tratě byly ovšem doposud zohledňovány jednotlivě, i když obě dohromady vykazují hodnotu nákladů a přínosů 1,5 a nacházejí se tím zřetelně nad 1,0, což je hraniční hodnota relevantní pro Spolkový dopravní plán.

Jednotná výstavba takzvané Metropolitní dráhy by ovšem mohla přinést zřetelné výhody pro přeložení dopravy ze silnice na železnici, významně by zkrátila dobu jízdy mezi Norimberkem resp. Mnichovem a Prahou a znamenala by enormní přínos pro národní hospodářství. České ministerstvo dopravy v Praze se navíc jasně vyslovuje pro výstavbu tratě z Prahy přes Plzeň do Furthu im Wald a chce ji do roku 2024 nejen rozšířit, ale I současně elektrifikovat.

Již v létě 2014 předložili experti dopravní znalostní platform ERDV dopravní masterplán určený pro Evropský region. V něm definovali traťové spojení mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem jako relevantní binacionální dopravní projekt za účelem další podpory infrastrukturního a hospodářského vývoje regionu. Na dopravní konferenci Evropského regionu Dunaj-Vltava, která se konala 11.03.2015 ve Furthu im Wald a na níž byli přítomni ministerští zástupci z Berlína, Prahy a Vídně, konkrétně poukázali na nutnost výstavby tratě jako celku a zažádali společně o její přijetí do jednotlivých ročních dopravních plánů svých zemí.

Akcí ve Schwandorfu byla tato žádost ještě jednou zdůrazněna. Na závěr konference podepsalo 25 starostů, zemských radní a poslanců z Horní Falce rezoluci, kterou se má na bavorské straně dosáhnout moderní výstavby a elektrifikace celé trati s rychlostí až 160 km/h stejně tak jako jejího zařazení jako jednotného projektu do nejvyššího stupně "neodkladné potřeby plus" nového Spolkového dopravního plánu. 


Zpět
Mapa
Letní brigády v ERDV

Letní brigády v ERDV

Získejte zkušenosti

Archiv článků
Ikona

Poznej Evropský region

28 barokních kulturních pokladů

28 barokních kulturních pokladů

28 barokních kulturních pokladů

Místní poklady

Místní poklady

Tradice, kterou nelze uložit do muzea

Videoprezentace některých vysokých škol

Videoprezentace některých vysokých škol

Studenti ukazují, co je populární Vysoké školy v regionu tří zemí nyní také v obraze a zvuku

Série podcastů o zdravotní péči

Série podcastů o zdravotní péči

Průvodce vysokými školami

Průvodce vysokými školami

Příručka o vysokých školách v Evropském regionu

Best Practice Projekty

Best Practice Projekty

Z oblasti vysokoškolského vzdělávání

Letní brigády v ERDV

Letní brigády v ERDV

Získejte zkušenosti

Fotobanka ERDV

Fotobanka ERDV

Fotografie k širokému užití

28 hradů a zámků

28 hradů a zámků

Objevte výjimečnou památku

28 nejhezčích okružních výletů pro pěší

28 nejhezčích okružních výletů pro pěší

Výlety napříč Evropským regionem

28 nejhezčích jednodenních výletů

28 nejhezčích jednodenních výletů

Na kole skrz Evropský region

28 tradičních receptů

28 tradičních receptů

Vaříme s Evropským regionem

TIPY na muzea a galerie

TIPY na muzea a galerie

Mnohostranná nabídka

Vaříme dobře

Vaříme dobře

Chutě Evropského regionu

Dvoujazyčnost v ERDV

Dvoujazyčnost v ERDV

Naše nabídka

Glosář

Glosář

Glosář

Moderní obce

Moderní obce

Hovoříme o příkladech digitalizace

Databanka obcí

Databanka obcí

Celkový přehled všech obcí po celém regionu ERDV

Inspirace k moderní obci

Inspirace k moderní obci

Příklady digitalizace online