17. listopadu 2015 se ve Schwandorfu konala společná odborná konference k výstavbě železničních tratí mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem. Evropský region Dunaj-Vltava na ní byl zastoupen svlastním informačním stánkem a nabízel informační materiály znalostní platformy Doprava.
Cílem akce ve Schwandorfu, které se zúčastnili přední představitelé z oblasti dopravy z Plzeňského kraje, bylo urychlit výstavbu a elektrifikaci železničního spojení mezi Mnichovem a Norimberkem přes Schwandorf resp. Furth im Wald do Plzně a Prahy. Obě tratě, t.j. trať z Norimberka přes Schwandorf do Prahy a trať z Mnichova přes Schwandorf do Prahy jsou již přihlášeny ve Spolkovém dopravním plánu. Obě tratě byly ovšem doposud zohledňovány jednotlivě, i když obě dohromady vykazují hodnotu nákladů a přínosů 1,5 a nacházejí se tím zřetelně nad 1,0, což je hraniční hodnota relevantní pro Spolkový dopravní plán.
Jednotná výstavba takzvané Metropolitní dráhy by ovšem mohla přinést zřetelné výhody pro přeložení dopravy ze silnice na železnici, významně by zkrátila dobu jízdy mezi Norimberkem resp. Mnichovem a Prahou a znamenala by enormní přínos pro národní hospodářství. České ministerstvo dopravy v Praze se navíc jasně vyslovuje pro výstavbu tratě z Prahy přes Plzeň do Furthu im Wald a chce ji do roku 2024 nejen rozšířit, ale I současně elektrifikovat.
Již v létě 2014 předložili experti dopravní znalostní platform ERDV dopravní masterplán určený pro Evropský region. V něm definovali traťové spojení mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem jako relevantní binacionální dopravní projekt za účelem další podpory infrastrukturního a hospodářského vývoje regionu. Na dopravní konferenci Evropského regionu Dunaj-Vltava, která se konala 11.03.2015 ve Furthu im Wald a na níž byli přítomni ministerští zástupci z Berlína, Prahy a Vídně, konkrétně poukázali na nutnost výstavby tratě jako celku a zažádali společně o její přijetí do jednotlivých ročních dopravních plánů svých zemí.
Akcí ve Schwandorfu byla tato žádost ještě jednou zdůrazněna. Na závěr konference podepsalo 25 starostů, zemských radní a poslanců z Horní Falce rezoluci, kterou se má na bavorské straně dosáhnout moderní výstavby a elektrifikace celé trati s rychlostí až 160 km/h stejně tak jako jejího zařazení jako jednotného projektu do nejvyššího stupně "neodkladné potřeby plus" nového Spolkového dopravního plánu.