Odborníci, kteří se zabývají problematikou nabídkových řízení, si předávali své zkušenosti v oblasti autobusové a železniční dopravy v Českých Budějovicích.
Jaké jsou legislativní možnosti výběru dopravce v jednotlivých krajích? Jak nejefektivněji naplánovat dopravní spojení? Jaké faktory je třeba při tom zohlednit? Téma bezbariérového přístupu. To jsou jen některá témata, kterými se zabývali experti při pátečním malém workshopu znalostní platformy Mobilita, dostupnost a doprava v rámci Evropského regionu Dunaj-Vltava.
„Jeden z faktorů, který výrazně ovlivnil jízdní řády v posledních letech je např. pokles žáků o 20%", zmínila Katharina Kühne, VOR (Verkehrsverbund Ost-Region), která seznámila účastníky s oblastí nabídkových řízení v autobusové dopravě v Dolním Rakousku. Její kolega Paul Liebhart prezentoval oblast železniční dopravy. Návaznost autobusových spojů na vlakové spojení je rovněž důležitý faktor úspěšnosti při plánování jízdních řádů a to jak v tuzemsku, tak v rámci přeshraničního spojení. Toto potvrdil i kolega z Horního Rakouska - Gernot Haider, úřad Hornorakouské vlády.
Zástupce mnichovské společnosti Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG), pan Alexander Gerum, velmi podrobně seznámil kolegy se všemi náležitostmi plánovacího řízení v Dolním Bavorsku.
Jedním z významných tendrů, které BEG vypsala, bylo provozování nejvýznamnější bavorské trati Norimberk - Ingolstadt – Mnichov a to v roce 2012. Do soutěže na operátora se přihlásila také DB Regio . Zájemce o provozování trati musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která bude na trati využívat. DB Regio proto vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 km/h, kterou vyhrála česká Škoda.
Další faktory, které ovlivňují nabídková řízení je cena pohonných hmot nebo mzdy řidičů. To blíže popsala Ing. Věra Fuksová, jednatelka KOVED ve Zlínském kraji.
Ing. Ivan Študlar blíže specifikoval řízení v železniční dopravě, se kterým má Jihočeský kraj zkušenosti při výběru provozovatele na několika šumavských tratích. Společnost GV Train Regio zahájí provoz od 10.12.2017.
Cílem této odborné znalostní platformy je vytvořit úzké strategické propojení v rámci euroregionu Dunaj-Vltava. Vytvoření efektního spojení v rámci sousedních zemí je jednou z možností jak tohoto propojení dosáhnout.