22. 05. 2017
Energie & Doprava

Odborníci, kteří se zabývají problematikou nabídkových řízení, si předávali své zkušenosti v oblasti autobusové a železniční dopravy v Českých Budějovicích.

 

Jaké jsou legislativní možnosti výběru dopravce v jednotlivých krajích? Jak nejefektivněji naplánovat dopravní spojení? Jaké faktory je třeba při tom zohlednit? Téma bezbariérového přístupu. To jsou jen některá témata, kterými se zabývali experti při pátečním malém workshopu znalostní platformy Mobilita, dostupnost a doprava v rámci Evropského regionu Dunaj-Vltava.

„Jeden z faktorů, který výrazně ovlivnil jízdní řády v posledních letech je např. pokles žáků o 20%", zmínila Katharina Kühne, VOR (Verkehrsverbund Ost-Region), která seznámila účastníky s oblastí nabídkových řízení v autobusové dopravě v Dolním Rakousku. Její kolega Paul Liebhart prezentoval oblast železniční dopravy. Návaznost autobusových spojů na vlakové spojení je rovněž důležitý faktor úspěšnosti při plánování jízdních řádů a to jak v tuzemsku, tak v rámci přeshraničního spojení. Toto potvrdil i kolega z Horního Rakouska - Gernot Haider, úřad Hornorakouské vlády.

Zástupce mnichovské společnosti Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG), pan Alexander Gerum, velmi podrobně seznámil kolegy se všemi náležitostmi plánovacího řízení v Dolním Bavorsku.

Jedním z významných tendrů, které BEG vypsala, bylo provozování nejvýznamnější bavorské trati Norimberk - Ingolstadt – Mnichov a to v roce 2012. Do soutěže na operátora se přihlásila také DB Regio . Zájemce o provozování trati musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která bude na trati využívat. DB Regio proto vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 km/h, kterou vyhrála česká Škoda.

Další faktory, které ovlivňují nabídková řízení je cena pohonných hmot nebo mzdy řidičů. To blíže popsala Ing. Věra Fuksová, jednatelka KOVED ve Zlínském kraji.

Ing. Ivan Študlar blíže specifikoval řízení v železniční dopravě, se kterým má Jihočeský kraj zkušenosti při výběru provozovatele na několika šumavských tratích. Společnost GV Train Regio zahájí provoz od 10.12.2017.

Cílem této odborné znalostní platformy je vytvořit úzké strategické propojení v rámci euroregionu Dunaj-Vltava. Vytvoření efektního spojení v rámci sousedních zemí je jednou z možností jak tohoto propojení dosáhnout.


Zpět
Mapa
Letní brigády v ERDV

Letní brigády v ERDV

Získejte zkušenosti

Archiv článků
Ikona

Poznej Evropský region

28 barokních kulturních pokladů

28 barokních kulturních pokladů

28 barokních kulturních pokladů

Místní poklady

Místní poklady

Tradice, kterou nelze uložit do muzea

Videoprezentace některých vysokých škol

Videoprezentace některých vysokých škol

Studenti ukazují, co je populární Vysoké školy v regionu tří zemí nyní také v obraze a zvuku

Série podcastů o zdravotní péči

Série podcastů o zdravotní péči

Průvodce vysokými školami

Průvodce vysokými školami

Příručka o vysokých školách v Evropském regionu

Best Practice Projekty

Best Practice Projekty

Z oblasti vysokoškolského vzdělávání

Letní brigády v ERDV

Letní brigády v ERDV

Získejte zkušenosti

Fotobanka ERDV

Fotobanka ERDV

Fotografie k širokému užití

28 hradů a zámků

28 hradů a zámků

Objevte výjimečnou památku

28 nejhezčích okružních výletů pro pěší

28 nejhezčích okružních výletů pro pěší

Výlety napříč Evropským regionem

28 nejhezčích jednodenních výletů

28 nejhezčích jednodenních výletů

Na kole skrz Evropský region

28 tradičních receptů

28 tradičních receptů

Vaříme s Evropským regionem

TIPY na muzea a galerie

TIPY na muzea a galerie

Mnohostranná nabídka

Vaříme dobře

Vaříme dobře

Chutě Evropského regionu

Dvoujazyčnost v ERDV

Dvoujazyčnost v ERDV

Naše nabídka

Glosář

Glosář

Glosář

Moderní obce

Moderní obce

Hovoříme o příkladech digitalizace

Databanka obcí

Databanka obcí

Celkový přehled všech obcí po celém regionu ERDV

Inspirace k moderní obci

Inspirace k moderní obci

Příklady digitalizace online